Asus P5E Deluxe ou Asus maximus formula ?

Bonsoir à tous

  1. Je voudrais savoir laquelle de c’est deux cartes meres est la meilleur ?

  2. Quelle difference il y a t’il entre les deux ?

  1. le prix :whistle:

Les deux sont tres bien.

J’ai la Maximus Formula.

Elle est interessente face a la P5E vu ses add-ons de la serie Republic Of Gamers.

Si ces add-ons ne vous sont pas utiles, alors prenez une P5E.

C’est quoi ces fameux add-ons de la serie republic of gamers ?

Est ce que le noctua nh-u12p est compatible avec la maximus formula ?

Tout est compatible avec une Max Formula. je lui ai mounter un CNPS9700 personnellement.

Add-ons :

Performance with Reliability

Pin-Fin Thermal Module
New Generation Heat-disspating Design: Time to Cool Down
Compare with traditional stacked-fin heatpipe solution, the new generation pin-fin thermal design result in better thermal performance, which enlarges the “heat-exchange” surface area surface and breaks the “Boundary-layer” phenomenon for effective airflow. The Pin-Fin Thermal Module is the most efficient thermal system there is on the motherboard.

Overclocking with Reliability
CPU Level Up
A Simple click for instant upgrade
Ever wish that you could have a more expansive CPU? Upgrade your CPU at no additional cost with ROG´s CPU Level Up! Simply pick the processor you wanted to OC to, and the motherboard will do the rest!
See the new CPU speed and enjoy that performance instantly. Overclocking is never as easy as this.

2-Phase DDR2
Special Memory power to release the true power of memory!
With the embedded 2-Phase DDR2, this motherboard allows users to reach higher memory frequencies and enjoy better performance. Compared with only one phase solutions, this motherboard ensures longer power component lifespans and higher overclockability due to cooler temperatures and better efficiency.
COP EX
OC in confidence
The COP EX allows overclockers to increase chipset voltages without the worries of overheating. It can also be used to monitor and save an overheating GPU. The COP EX allows more freedom and less constraint for maximum performance achievement.

Voltiminder LED
Friendly reminder on the intentional madness
In the pursuit of extreme performance, overvoltage adjustment is critical but risky. Acting as the “red zone” of a tachometer, the Voltiminder LED displays the voltage status for CPU, NB, SB, and Memory in a intuitive color-coded fashion. The voltiminder LED allows quick voltage monitoring for overclockers.

Loadline Calibration
Stable and optimal power for sustainable CPU overclock
Maintaining ample voltage support for the CPU is critical during overclocking. The Loadline Calibration ensures stable and optimal CPU voltage under heavy loading. It helps overclockers enjoy the motherboard´s ultimate OC capabilities and benchmark scores.
Extreme Tweaker
One stop performance tuning shop
Extreme Tweakers is the one stop shop to fine-tune your system to optimal performance. No matter if you´re looking for frequency adjustment, over-voltage options, or memory timing settings, they´re all here!

ound with Clarity

SupremeFX II
Listen with Absolute HD
SupremeFX II delivers an excellent high definition audio experience to the gamers of ROG. The SupremeFX II features unique audio innovations for gamers to spot enemes in 3D environment during game play. SupremeFX II also provides gamers a special tool to emphasize human voices in games to help make dialogues clearer and more audible.

Noise Filter
Eliminate background noise while recording
This feature detects repetitive and stationary noises like computer fans, air conditioners, and other background noises then eliminates it in the incoming audio stream while recording.

ROG Unique Features

External LCD Poster
Debug and read system problems with an new external look!
The new LCD Poster now posts critical POST information in an ever friendly and flexible external display. When system malfunction occurs, the LCD Poster automatically detects device failure and translates the errors on the LCD during POST. Unlike other competing 2 digit displays, users won´t need to read “gibberish” to find out what´s wrong.

Onboard Switch
No more shorting pins or moving jumpers
With an easy press during overclock, this exclusive onboard switch allows gamer to effortlessly fine-tune the performance without having to short the pins or moving jumpers!

ASUS Q-Connector
Make connections quick and accurate
The Q-Connector allows you to connect or disconnect chassis front panel cables in one easy step with one complete module. This unique adapter eliminates the trouble of plugging in one cable at a time, making connection quick and accurate.

usa.asus.com…

Sinon une petite question sur la asus maximus formula encore :

Ghost26 avait vous deja heu des problemes avec cette carte mere ?

Jamais eu de probleme avec cette board.

C’est quand meme la plus haut de gamme en DDR2 de chez Asus :wink:

non la plus haut de gamme c’est la Rampage formula :ane:
même s’il y a très peut de différence

On s’entend que c’est la meme board, meme PCB, meme BIOS ou presque … bref, exactement la meme board a l’exception du X48 qui est integralement une copie du X38…
Edité le 06/12/2008 à 00:26

Je vais donc surment prendre la maximus formula :slight_smile:

Mais si je ne la trouve pas rue montgallet c’est mieux que je prend la asus rampage formula ou la p5e deluxe ?

La Rampage est la version “updater” de la Maximus.

Comme dit plus haut, elle est identique, mais comporte le chipset X48 ( copie du X38 avec en plus le support officiel du FSB 1600 MHz ).

Donc en gros elle est aussi bonne que la Asus Maximus Formula non ?

Oui, mais elle n’apporte rien de plus que la Maximus …

Sinon, il y a un topic sur la Maximus.

Topic qui répond aux questions posées… :whistle:

+1

mais la p5e , la maximus et la rampage Formula partage le meme pcb …
ayant possédé une p5e qui se revelait etre une rampage formula je peut en témoigné ^^

+1, la principale différence entre la Rampage et la P5E delux est celle-ci en faveur de la Rampage:

  • 3DMark 2006
  • STALKER Chadow of Chernobyl
  • 1 LCD poster (affichage des paramètre carte mère du genre T°C, tensions …etc)
  • 1 bouton ON/OFF en guise de Clear CMOS (pas forcement utile étant donné que le CPU Recal de ASUS marche très bien, il suffit d’éteindre l’alim du PC et la rallumer pour qu’au démarrage, Sa te dise "OVERCLOCKING FAILED, faites F8 pour modifier les paramètres, tu fait F8 et c’est reparti), sur ma P5B sa marche tout seul.
  • Dissipateur dit en cuivre (il faut vérifier si c’est pas de l’aluminium peint couleur cuivre)
  • Et 2 ports USB en plus derrière la carte mère.

Pour le reste, les 2 sont identique, mais sa reste à vérifier.
Donc finalement, si tu veut 3DMark 2006 et STALKER, prends la Rampage, sinon, la P5E Delux est très bien (ce sont les même)

Et pour la version Extreme (RAMPAGE):

  • 16-phase CPU power design
  • 3-phase NB power design
  • 2-phase DDR3 power design
    Elle est plus taillé pour l’overclock.
    Edité le 06/12/2008 à 14:13

La rampage previens à chaque demarrage un overclocking rated quand on overclock ?

Comment ça? :paf:

Une phrase dans un français compréhensible c’est possible? :ane:

Sinon, je me répète, mais les réponses sont dans le topic que j’ai indiqué…

Non je voulait juste comprendre ceci :

1 bouton ON/OFF en guise de Clear CMOS (pas forcement utile étant donné que le CPU Recal de ASUS marche très bien, il suffit d’éteindre l’alim du PC et la rallumer pour qu’au démarrage, Sa te dise "OVERCLOCKING FAILED, faites F8 pour modifier les paramètres, tu fait F8 et c’est reparti), sur ma P5B sa marche tout seul.

  1. Donc si je comprend bien avec cette carte mere à chaque demarrage apres overclock elle affiche overclocking failed ?

Quand le système ne peut pas démarrer à cause d’un OC loupé, oui.

Mais si OC est bonne il n’affiche pas ce message si ?