The Witcher 2: Assassins of Kings

Ca s’annonce plutôt pas mal, même si pour ma part je déplore un peu l’orientation un peu beat’em all qu’ils semblent prendre (j’ai toujours été une brêle à ces jeux :ane:)

Des photos comparatives:



[quote=""] Story’s details: • 3 different paths, each with alternate events and side missions, leading into many various endings. • Story’s development as well as ending is fully up to player and his decisions. • In comparison to W1, gameplay will be shorter, however story will be more intense and full of events. • Mature, multithreaded story presented in understandable way. It takes place on two plains ? the wider, political one, which concentrates on search for assassins ? and second, the personal one, in which Geralt follows lead of witchers-assassins in search for his own identity. Both [story’s plains] lead into discovering secret of powerful forces, which have impact on our lot and understanding part which was given to us • Mature dialogues (just like in Sapkowski’s books and W1) presented in theatrical way • Enhanced flashbacks system. Scenes, in which Geralt finds out about consequences of his decision are more realistic and better joint with game • Sex and erotica is more realistic and mature than in W1 • Unique and complex world created by Sapkowski’s books • Realistically behaving characters with their own motivations and targets. While travelling, Geralt will meet common people, soldiers, rebels, powerful wizards, kings and assassins. Depending on our choices, we will meet different characters and their attitude to us will have influence onto upcoming events • Different, breath-taking locations • Living world with unique character, every one of them living with their own rules. Our actions will impact our relations to them and their communities. Depending on player’s choices, some options of interaction with game’s world will be closed and some will be active • Geralt can jump and climb walls and rocks

New mechanics and technology:
• Full non-linearity. [Blah, blah ? they explain what it is, but it’s written few lines up]
• Unique additional missions more connected to the story than it was in W1. No “FedEx” missions.
• More expanded character’s development system. It bases on three specialties: the sword, the magic, the alchemy. They can be joint, giving possibility of creating a mixed fight style
• No-level scaling ? while developing your character, opponents become easier to fight with
• New mutagens system, which gives you possibility of expanding effects of different characteristics. For example ? increasing power of magic
• System of own items creation. You can make about 200 different items (weapon and armor) while in W1 there was 10 blades only
• More armor’s elements ? cuirass, gloves, belts, calf-shield [yeah, congrats for my dictionary] ? you can improve every element.
• You can make weapons from parts ? about 300 different swords-making combinations
• Random items characteristics
• Improved equipment system ? no boundaries on carried items. Improved sorting.
[/quote]

Je préfère ça à un système soit-disant plus technique/tactique à la gothic 3, qui finalement fait que les combats sont vraiment lassants et pénibles. Pour moi les combats n’ont jamais été le point forts de ce genre de jeux, donc autant les rendre visuellement sympas, dynamiques et pas trop chiants à prendre en main.

Enfin je vois pas trop quel autre type de combats s’adapteraient mieux à une vue à la troisième personne et du temps réel…

Ça choque au premier abord la nouvelle trogne à Gégé :smiley:

Je pense que certains vont être déçus de la tenue de Triss.
http://www.thewitcherfrance.com/galerie/Witcher/The%20Witcher%202/Personnages/Triss.jpg.php?p=*full-image

J’aime bien perso :ane:

Ah bah elle est plus couverte :ane: Ca se passe en hiver ? [:shy]

Des nouvelles du développement The Witcher 2:

Selon différentes sources, la version console n’est pas encore arrêtée: comprendre qu’il n’y aura pas de Witcher 2 sur consoles tant que Rise of The White Wolf, l’adaptation console du premier opus n’est pas sortie, me semble une hypothèse raisonnable.

On en saura sans doute plus à l’E3.

Good news pour les joueurs pc alors, on ne parle pas d’une version multiplateforme mais bien d’une adaptation pc sur console. :miam:

News GC 2010, The Witcher 2 proposera 3 débuts et 16 fins différentes… et un scénario “non linéaire”. Bon, on va se calmer et attendre plus en détails hein…

Apparemment les versions consoles du jeu sont en suspend, l’équipe se focalise sur la version PC prévue pour le mois de mars.
Edité le 21/10/2010 à 22:26

Ah beh ça pour une nouvelle :super::super:
Celui là il me tarde vraiment de l’essayer :love:

Ca fait un moment qu’on se doute bien que la version console est un peu une arlésienne :ane:

tant mieux, c’est pas fait pour jouer sur console ce jeu :o

Et une date de sortie, une ![url=http://www.vg247.com/2010/11/16/witcher-ii-confirmed-for-may-17-2011-release/]

Le jeu est donc prévu pour le 17/05/2011.[/url]

Parce qu’une image vaut bien plus que des mots…

http://image.jeuxvideo.com/images/pc/t/h/the-witcher-2-assassins-of-kings-pc-088.jpg

Ceci est l’édition collector de The Witcher 2. 130 € pour lesquels on a vraiment pas l’impression de se faire flouer…

Pas mal du tout. J’ai bien aimé le contenu du la version EE du 1er, j’ai trouvé les livrets de qualité et bien illustrés. :oui:

Je me mefies des éditions collectors … et 130 euros :ouch:
Edité le 18/11/2010 à 08:01

Pré-commande intéressante chez Gog.com.
Edité le 18/11/2010 à 23:40

Moi je dis, ce jeu, ça sera sans doute un Day one pour moi (si j’ai les moyens d’ici là :ane: )

(Comme je l’avais fait pour le premier en fait :ane: )