Pb Avec La Commande Net User Sous Ms Dos

Je veux créer un nouvel utilisateur avec la commande “Net user”. Mais lorsque je vais sur la gestion des utilisateurs et que je regarde les propriétés de l’util créé, je m’aperçoit que la case “L’utilisateur doit changer de mot de passe à la prochaine ouverture de session” n’est pas cochée.
Or, dans les options de net user, je n’ai pas trouvé celle qui permettrait de valider ce choix.
Voici la commande que j’utilise pour créer l’utilisateur toto avec le mot de passe bobby :

net user /add toto bobby

Merci d’avance!

net user /Add /passwordchg:yes toto buugy

:wink:

Je viens de tester mais ça ne fonctionne toujours pas, l’option ‘Utilisateur doit…’ reste décochée.

:unsure:

UP! :hello:

salut :

net user /ADD /passwordreq:no TOTO

Pour info :

NET USER options

The NET Command is used to manage network resources as follows: 

options are as follows:

/active:{no | yes} 
Enable or disable the user account. 
The default is yes (login is allowed) 
Disabling an account does not immediately log off any user sessions. 

/comment:"text" 
A descriptive comment (48 characters). 

/countrycode:nnn 
Use the OS country codes to implement specified language files for help and error messages. 0 = default country code. 

/expires:{date | never} 
Cause the user account to expire. date can be in mm/dd/yy, dd/mm/yy, or mmm,dd,yy format, depending on the /countrycode. Months can be a number, spelled out, or abbreviated with three letters. Use commas or slashes to separate parts of the date (no spaces).

/fullname:"name" 
The user's full name (rather than a username). 

/homedir:path
The path for the user's home directory. The path must exist. 

/homedirreq:{yes | no} 
Is a home directory required? 

/passwordchg:{yes | no} 
Can users change their own password? The default is yes. 

/passwordreq:{yes | no} 
Must a user account have a password? The default is yes. 

/profilepath:[path] 
The path for the user's logon profile. 
This pathname will be used to store their registry profile. 

/scriptpath:path 
Path for the user's logon script. This is relative to %systemroot%\SYSTEM32\REPL\IMPORT\SCRIPTS. (The NETLOGON share) You can't use an absolute path.

/times:{times | all} 
The times the user is allowed to use the computer. 
The times value is expressed as day[-day][,day[-day]] , time[-time][,time[-time]], limited to 1-hour time increments. 
Days can be spelled out or abbreviated (M,T,W,Th,F,Sa,Su). 
Hours can be 12- or 24-hour notation. For 12-hour notation, use AM, PM, or A.M., P.M. 
The value all means a user can always log on. 
A null value (blank) means a user can never log on. 
Separate day and time with commas, and units of day and time with semicolons (for example, M,4AM-5PM;T,1PM-3PM). 
Do not use spaces when designating /times. 

/usercomment:"text" 
Add or change the "User comment" for the account. Only Administrators can edit this. 

/workstations:{computername[,...] | *} 
List as many as eight workstations from which a user can log on to the network. 
Separate multiple entries in the list with commas.
If /workstations has no list, or if the list is *, the user can log on from any computer.

Je viens de tester cette commande mais ça ne marche pas non plus.

En fait ce que je veux faire, c’est créer un utilisateur avec un mot de passe défini par moi-même (tout ça en lignes de commande) et lorsque l’utilisateur se loguera avec son compte avec ce mot de passe, je veux qu’il soit obligé de le changer.

C’est tout con mais j’y arrive pas et ça fait un ptit moment que je galère dessus. Aidez-moi par pitié ! :frowning:

alors c’est la commande de feilong74.

Les commandes marche chez moi ! As tu les droits admin sur la machine ?

net user toto mdp /add
net localgroup poweruser toto /add

Pourquoi “poweruser” ?? Je vois pas en koi le fait de rajouter l’util ds le groupe “Utilisateurs avec pouvoirs” fera qu’il sera obligé de changer de mot de passe à l’ouverture de session. :??:

Ce message n’était pas conforme aux règles d’utilisation du nouveau forum :

UP!!