Forum Clubic

Fraude par E-mail!

bonsoir,
pour sensibiliser les gens contre les fraudes sur internet je voudrais que vous publier ici, les différentes scam Nigeriane que vous recevez sur votre compte e-mail.
voila c’est a moi de commencer, donc je vous fait par d’un e-mail que j’ai reçu ce même après-midi, désolé il est en anglais

[b]Yours faithful
Bill & Exchange Manager.
Mr Abdul Idrisa.

Dear friend,

I am the manager of bill and exchange at the foriegn remittance department of AFICAN DEVELOPMENT BANK. I am writing, following the impressive information about you through one of my friends who WORKS with the BURKINA CHAMBERS firm.

In my department we discovered an abandoned sum of $6.5Million dollars (six million five hundred thousand US dolloars) in an account that belongs to one of our foriegn customer who died along with his entire family in November 2002 in a plane crash.

Since we got information about his death, we have been expecting his next of kin to come over and claim his money because we cannot release it unless some body applies for it as next of kin or relation to the deceased as indicated in our banking guidlines and laws, but unfortunately i learnt that all his supposed next of kin or relation died alongside with him at the plane crash leaving nobody behind for the claim.

It is therefore upon this discovery that I now decided to make this business proposal to you so that the bank will release the money to you as the next of kin or relation to the deceased for safety and subsequent disbursement since nobody is coming for it and i don’t want this money to go into the bank treasury as unclaimed bill.

The banking law and guidling here stipulates that if such money remained unclaimed after six years the money will be transfered into the bank treasury as unclaimed fund, the request of foreigner as next of kin in this business is occassioned by the fact that the customer was a foreigner and a Burkinabe cannot stand as next of kin to a foreigner.
I agree that 30% of this money will be for you as a foreign partner, in respect to the provision of a foriegn account, 10% will be set aside for expenses occured during the business and 60% would be for me and my family.

There after I and my family will visit your country for disbursement of the fund according to the percentage indicated.

Now to enable the immediate transfer of the fund to you as arranged, you must apply first to the bank as relation or next of kin of the deceased indicating your bank name, your bank account number, your private telephone and fax number for easy and effective communication and location wherein the money will be remitted.

Upon receipt of your reply, I will send to you by fax or email the text of the application. I will not fail to bring to your notice that this transaction is hitch -free so you should not entertain any atom of fear as all required information of the deceased indicate has been made for the transfer.

You should contact me immediately as soon as you receive this letter with this email address.

Yours faithful,

Bill & Exchange Manager.
Mr. Abdul Idrisa[/b]
Edité le 23/07/2008 à 03:17

martinkipre1@yahoo.fr
Faite à Abidjan le 16/06/2008.

Bonjour       Cher Honorable,

Veuillez m’excuser du dérangement, mais, mesintentions m’obligent.

Je suis Monsieur Martin Kipré, le DirecteurGénéral du Cabinet de la 1ere Dame de Cote D’Ivoire, Madame SimoneEhivet Gbagbo.

Vu les élections qui viens au  moisd’Octobre, elle me charge de trouver une personne de bonne volonté quipuisse discrètement entrée en possessions de cette somme de $7.500.000USD pour des Investissements sans trace d’origine car tous documentsconcernant la transaction seront fait officiellement à parti desstructures respectives par des expatriés.

Mais vousallez nous rassurer de votre confidentialité, et en guise de bonne fois,vous aurez 20% pour tous les efforts que vous aurez fournir dansl’affaire. 

Merci de me répondre très urgermment .

Martin Kipré.

Envoyé avec Yahoo! Mail.
Une boite mail plus intelligente.

Bonjour Monsieur,

Il est de mon plaisir de vous écrire cette lettre indépendamment du fait que vous ne me connaissez pas. Cependant, j’ai eu votre contact dans ma recherche privée, d’une personne digne de confiance qui peut manipuler une transaction confidentielle de cette nature en ce qui concerne nos plans d’investissement dans l’immobilier. Bien que, je sache qu’une transaction de cette grandeur pourrait rendre n’importe qui appréhensif et inquiet, mais je vous assure que tout ira bien à la fin de celle?ci.

Je suis Eric Anthony, de la section apurant d’une banque ici à Abidjan Cote D’Ivoire . Avec le respect dû à votre rang, j’ai décidé de vous contacter sur une transaction qui sera très salutaire à tous les deux à la fin de celle-ci. Pendant notre recherche,mon département a trouvé une somme d’argent par hasard très énorme appartenant à une personne décédée, un Étranger qui est mort le 31 octobre 1999 dans un accident d’avion, et les fonds ont été dormants dans son compte à la banque sans n’importe quelle réclamation des fonds de la part de sa famille ou relation avant notre découverte de cette somme.

Personnellement, deux de mes associés et moi avons maintenu cette information secrète pour permettre la mise en place des plans et des idées qui conduiront à l’exécution avec succès de la transaction. Le montant impliqué est (vingt cinq millions de dollars des Etats-Unis.)$25 MILLIONS Je crois que vous serez dévoué et capable pour soutenir des affaires d’une telle grandeur sans n’importe aucun problème.

En attendant, tous les arrangements pouvant vous permettre de réclamer les fonds en tant que véritables parents du défunt, afin d’obtenir l’approbation exigée pour le transfert de cet argent dans un compte étranger, ont été mis en place. Les directives et informations nécessaires vous seront transmises dès que vous indiquerez votre intérêt et bonne volonté à nous aider.

Je pouvais faire cette affaire tout seul, mais en raison de ma position dans ce pays, en tant que fonctionnaire nous ne sommes pas permis d’actionner un compte étranger et cela pourrait soulever par la suite un souci de mon côté pendant la période du transfert parce que je travaille à cette banque.C’est la raison réelle pour laquelle cela exige une deuxième partie. Celle-ci fera des réclamations à la banque en tant qu’un proche parent à l’Étranger décédé. Cette personne doit avoir également un compte étranger dans lequel l’argent pourra être transféré sur sa demande après toute vérification.

Je ne manquerai pas de vous informer que cette transaction ne comporte aucun risque. De ce côté je tiens à vous rassurer. Après conclusion de cette transaction, vous aurez droit à 15% de toute la somme comme récompense, et 5% sera mis de côté pour effectuer des dépenses qui peuvent surgir pendant la période du transfert tel que les factures etc… de téléphone, alors que 80% sera mes associés et moi.

S’il vous plaît, je vous demande de garder cette affaire secrète pendant que nous sommes toujours en service car nous prévoyons de nous retirer du service après que nous ayons conclure cette affaire avec vous. Je surveillerai la situation entière ici à la banque jusqu’à ce que vous confirmiez que l’argent est dans votre compte et me demandiez de descendre à votre pays pour le partage des fonds selon le pourcentage précédemment indiqué.

Nous allons investir plus dans votre pays ou n’importe quel autre pays que vous pouvez conseiller. Toute autre information nécessaire vous sera envoyée quand j’aurai de vos nouvelles.
Vous pouvez me contacter par mon émail:(eric_anthony01ea@yahoo.co.in)

Sincères salutations
MONSIEUR Eric Anthony.

From Robert Kablan.

Dear,

This letter might surprise you because we have not met neither in person nor by correspondence. But I believe it is one day that you get to know somebody either in physical or through correspondence.

I am Robert Kablan I have a proposal to make, that might be of interest to you. I am in possession of a large sum of money (US$15,000,000.00)Fifthteen Million USDollars)The money was inherited from my late father who was the Chairman of the Sierra Leone Gold and diamond Mining Corporation during the Sierra Leonian War when Major Johnny Paul Koromah was the country’s president.

The money is of no criminal origin as it was largely realized from black market sale of alluvial gold dust during the war.The money has been deposited in a Bank here in Abidjan, Cote d’Ivoire (Ivory Coast).I now want to transfer this money abroad and invest it in profitable ventures,as the time is now ripe for such move.

WHAT I ASK YOU TO DO:
1.Firstly to assist me to transfer this money to any stable country abroad.2.To assist me invest the money in profitable ventures in your country or any other suitable country where you have good connections.3 To help re-locate me and my small sister to the suggested country.4 To manage the money in a profitable manner preferably a joint venture deal with your company.

For your assistance you will get 5% of the total amount Upon your reply I will give you further details of the plans and tell you more about my self but you must treat as highly confidential for my security.

Regards.
Robert Kablan.

Je suis Mm JUDITTE AKA,

Je suis le gestionnaire des comptes en Afrique de Mr
BOGA EMILE DOUDOU, ministre de la décentralisation de
Côte d’Ivoire qui a été tué lors des événements de la
Côte d’Ivoire, sauvant renversé le pouvoir actuel. Il
a été tué pendant les premières heures de la mutinerie
le 19 / 09 / 2002, ainsi que toute sa famille a été
exécuté le même jour.

Notre client dont je détient personnellement ses
comptes dans notre banque avec un montant de
3.000.000,00 Euro a été tué et n’a plus personne qui
en heritiera de sa fortune, pendant des années il n’y
a eu aucun personne pour la revendication de cette
somme. ainsi donc, je voudrais de l’aide pour faire
sortir ou expatrié cette somme oubliée dans nos locaux
avant qu’il ne soit trop tard ou inutile pour que le
gouvernement ne le confisque et s’empare.

J’ai donc besoin de vous dans le cas d’ou je vous
présenterai comme l’un de ses parents proche de Mr
Emile Boga DOUDOU, enfin de voir si possible de rentré
en poccession de son argent qui s’y trouve dans son
compte. A ma qualité de Directrice, j’établirai tous
le documents nécessaire prouvant que tu es l’un des
parents proche de mon Client, aussi j’etablierai un
contrat d’affaire qui nous liera et tu me fourniras un
numéro de compte me permettant de virer les
3.000.000,00 Euro sur ce compte.
Et ensuite, dès que l’argent rentre dans ton compte,
je viendrais dans ton pays et alors nous partagerons
la somme par pourcentage sur le quel nous nous
attendrons d’avance.

Les documents prouvant que tu es l’un des parents
proches de mon client seront fournir par moi, Tout ce
que j’exige de vous est votre coopération honnête
enfin que chacun de nous en profite. Je garantis que
ceci sera exécuté dans le cadre d’un arrangement
légitime qui vous protégera contre n’importe quelle
infraction de la loi. Contacte moi en fin que je vous
explique tout ce ci en profondeur et plus clairement.
A nos meilleurs souvenirs

Mm JUDITTE AKA

From Ogechi Promise Rue de Dulie 7th Avenue Plot 41 Williams Ville

Dear Friend

l am an orphan having $16,800,000 USD with a private trust company for safe keeping. I am willing to offer you 10% of the total fund if you can assist me transfer this fund to your country or any bank of your wish. I wish to invest in a stable economy. My interest is in companies with potentials for rapid growth in long terms.

I am interested in placing my fund in your country, if your
country’s bi-laws allow foreign investment.
You can contact me for more details via my e-mail address with your
reference.

This fund I inherited from my late father who excels as a government contractor till his death by the rebels in 2005 in here in the country capital while I lost my mother at my early age of 2 yrs this made me the only child of the family.

Don’t fail to indicate interest by furnishing me with your private details phone, fax, address, occupation and age.

Yours faithfully,
Ogechi Promise

From : David Bamba Abidjan Ivory coast TEl: +225 45903371
                               APPEAL FOR URGENT ASSISTANCE.

Dear

With due respect and with God all thing were possible that is why I call for help to please Permit me to inform you of my desire of going into business relationship with you.
I am David Bamba the only son of late Mr Bamba Radci, My father was a very wealthy cocoa merchant in Abidjan the economic capital of Ivory coast, my father was poisoned to death by his business associates on the first of January 2006 on their outing for the new year celebration.

My mother died when I was a baby and since then my father took me so special.
Before the death of my father on january 2006 in a private hospital here in Abidjan he secretly called me on his bed side and told me that he has the sum of 9 million United State Dollars. US(9.m) left in fixed /suspense account in one of the prime bank here in Abidjan that he used my name as his only son for the next of Kin in Depositing of the fund.
He told me that I should seek for a foreign partner in a country of my choice where i will transfer this money into and use it for investment purpose such as real estate management or hotel management and also for orphanages, helping the widows, propagating the word of God and to endeavour that the house of God is maintained and building companies where poor God people can work and have their daily feedings with their families.
I pray to God to grant you more blessing to your business and for making up your mind that you will be doing this for the denefit of the people who are in need. i know that God will see you through.
I am honourably seeking your assistance in the
following ways:

(1) To provide a new bank account in where this money
would be transferred into.
(2) To serve as a guardian of this fund since I am
only 22 years old.
(3) To make arrangement for me to come over to your
country to further my education and to secure a
resident permit in your country.
Moreover, I am willing to offer you 25% of the total sum as compensation for your effort/input after the successful transfer of this fund into your nominated account overseas.
All the necessary arrangement has been made at the bank where my late father deposited this money and the Director of the bank told me that as soon as an account of my choice is forwarded to their bank that

they will transfer this money to my destination. Please RING me immediately you received this mail on my direct line 225 45903371 for us to proceed in this transaction which I beleived that in few days you shall call me for good news that you have comfirm my money in an account which you will provide.
Furthermore, you indicate your options towards
assisting me as I believe that this transaction would
be concluded within (3) days you signify
interest to assist me.

Anticipating to hear your voice immediately.
Thanks and God bless you.
Best regards,

David Bamba.

All the relevants documents which my late father used in deposting of this money will be sent to you immediately I hear from you for more confirmation and trust and confidence in this transaction.

OFFICE OF THE PRESIDENCY
FEDERAL REPUBLIC OF NIGERIA
REMITTANCE ON CONTRACT PAYMENT
(RESOLUTION PANEL ON PAYMENT)
PLOT 8/23 WUSE GARKI,ABUJA-NIGERIA.

YOUR PAYMENT VIA HSBC-VISA ATM DEBIT CARD 

This is to officially inform you that we have verified your contract /inheritance file and found out that why you have not received your payment is because you have not fulfilled the obligations given to you in respect of your contract/inheritance payment. Right now we have arranged your payment through our swift card payment center Asia pacific, that is the latest instruction from our new elected President who was sworn in on the 29 of may 2007 as the new President, Alhaji Musa Umaru Yaradua (GCFR) Federal Republic of Nigeria.

This is the first part of the Payment of which the balance will subsequently be paid into same account.The Central Bank of Nigeria, (CBN), working in relationship with HSBC London and also Leeds Bank in London has concluded to issue you a VISA CARD with which you can access your contract /beneficiary amount $8,300,000.00.

The card center will send you an ATM VISA card which you will use to withdraw your money in any ATM machine in any part of the world, but the maximum is one thousand five hundred dollars per day, so if you like to receive your fund this way please let us know by contacting the card payment center and also send the following information to him in order for him to proceed immediately:

1. Full name:
  2. Phone and fax number :
  3. Address were you want them to send the ATM card to (p.o box not acceptable)
  4. Your age and current occupation:
  5. A copy of your identification :

However, kindly contact the director of ATM department, CBN.

REV. CARTER VICTOR
DIRECTOR INTEGRATED PAYMENT DEPARTMENT CBN
Email :rev.cartervictor@yahoo.com
PHONE: 234-803-4323939

The ATM card payment center has been mandated to issue out $520,000.00 as part payment for this fiscal year 2008. Also for your information, you have to stop any further communication with any other person (s) or office(s) to avoid any hitches in receiving your ATM payment. For oral discussion, I can be reached on +234-80-22367995 or email me back as soon as you receive this important message for further direction and also update me on any development from the above-mentioned office.

Note that because of impostors, we hereby issued you our code of conduct, which is (ATM CARD PAYMENT OFFICE CODE—801) so you have to indicate this code when contacting the card center by using it as your subject.

Best Regards,
MR. SHAMSUDDEEN USMAN,
Chief Auditor To The President,
Ahj. Amaru Musa Yar"dua,
President Federal Republic Of Nigeria
Edité le 07/08/2008 à 04:05

GOOD DAY
Dear,

Sir/Madam I, Ms Faih Aku, I have a profiling amount of $7.5Million Dollars deposited with a bank in the ABIDJAN COTE D’IVOIRE, I write to solicit for your partnership towards the transfer of the above quoted funds into your designated bank account for the purpose of investment in your country or any part of the globe.

This is a legitimate business.

I will give you details upon the receipt of your response.
Write me back I look forward to it.
Regards,

Ms Faih Aku

DEAR ONE,
I am the above named person from Kuwait, iam married to Dr Suleymane Hassan,who worked with the kuwait embassey in Angola for nine years, Before my husband died in the year 2000, we were married for eleven years without a child. He died after a brief illiness that lasted for only four days.Before his death we were both a born again christians, Since his death i decided not to remarry or get a child outside my matrimonial home, which my religion is against.

When my late husband was a life, he deposited the sum of $14,million (fourteen million united states dollars) which he accuired from the oil business, with Hon Dr. Philip Waluta, a Diplomat in Spain, He is also owner of TRANS ATLANTIC CROSSING S A.

Recently my doctor told me that i would not last for the next months due to cancer problem, having known my condition i decided to move this fund to spain. I want an individual that will use this fund for orphanages. my religon make me to understand that blessed is the hand that giveth, i took this decision because i don,t have a child that will inherit this money, i want a situation were the money will be used in a Godly way.I don,t want any tel, communication in this regard because i don,t want them to know about this development this fund was kept in a diplomatic cargo box, the diplomatic cargo boxes containing this fund is in Spain and it was registered on your name as the beneficiary, please immediately contact Hon Dr. Philip Waluta Tel +34675356263 and Email: philipwaluta@ymail.com

I have given him the go ahead to deliver the diplomatic cargo boxes containing funds to you or you can travel to Spain to collect the funds God bless you Best Regards,
MRS KATE HASSAN.