Commentaires : Starliner : la mission de la capsule de Boeing est prolongée, le temps de bien cerner les problèmes

La mission de Barry Wilmore et Sunita Williams devait initialement durer une semaine, mais la NASA et Boeing ne cessent de repousser la date de leur retour sur Terre. Il s’agit en réalité de comprendre, en toute sécurité, l’origine des petites fuites et des pannes de propulseurs ainsi que leur potentielle étendue. Rendez-vous le 25 juin ?

Boeing Boeing. Starliner max comme 737 max.
Europe, dépêche-toi d’accéder à l’espace par tes propres moyens pour ne plus dépendre des autres.
Enfin libre !

2 « J'aime »

Boeinged

1 « J'aime »

Si il se passe un malheur durant le retour, ça en sera fini pour « boing »…

image

Je plains celui des 2 qui sera assis coté hublot :sweat_smile:

1 « J'aime »

Mauvaise nouvelle, la capsule de Boeing serait kaput.

Yes, there had been some problems on Starliner’s ride to the space station that involved helium leaks and failing thrusters. But officials said they were relatively minor and sought to downplay them. « Those are pretty small, really, issues to deal with, » Mark Nappi, vice president and manager of Boeing’s Commercial Crew Program, said during a post-docking news conference. « We’ll figure them out for the next mission. I don’t see these as significant at all. »

But days turned to weeks, and weeks turned to months as NASA and Boeing continued to study the two technical problems. Of these issues, the more pressing concern was the failure of multiple reaction control system thrusters that are essential to steering Starliner during its departure from the space station and setting up a critical engine burn to enter Earth’s atmosphere.

An unnamed « informed » source told Ars Technica that there’s a greater than 50 percent probability that the stranded astronauts will end up leaving the International Space Station on a SpaceX Dragon capsule, with another unnamed person telling the news outlet that the scenario is highly likely.

Pour le moment, cela reste des spéculations tant qu’il n’y a pas de décision annoncée.