PS: j’enleve le h des liens car je ne suis pas autorisé à les publier, ça m’empeche sur ce forum
oui biensur,
Après c’est absolument pas contre votre article, c’est juste que j’étais skotché hier soir en lisant le mail et qu’en me renseignant un peu, oui oui, ils vont bien faire ça !
Je n’aurais jamais cru venant d’une grande enseigne comme ça
A préciser, certains produits relativement récents ont une mise à jour, mais interdiction de mettre à jour pour le My Cloud Mirror de 2016.
ça je l’avais déja compris, j’ai vu au fil des ans se dégrader le service, y’avait une appli sympa pour visionner photos et vidéos qui est devenu inaccéssible et obligation de passer par l’appli hyper lourde Mycloud OS 3 et ensuite la 5 est arrivé mais interdiction d’y accéder pour ce lecteur.
Ici la liste des compatibles/non compatibles
ttps://support-en.wd.com/app/answers/detail/a_id/29230
Et sur ce lien, on vous explique gentiment qu’il y’a non seulement une limite de support pour chaque produits mais que ça ne s’arrete pas là, c’est carrément « empecher » d’accéder à son cloud les utilisateurs.
Je veut dire, qu’un produit ne soit plus supporté, qu’il n’y ait plus de mise à jour, c’est normal et classique, mais d’interdire l’utilisation de leur produit, c’est à dire que le cloud est valable en local mais plus du tout à distance, depuis une appli ou autres, ça c’est pas commun.
A la base, je me sers de ce disque dur comme d’un stockage photo et surtout vidéo, c’est sur un disque dur de 2To avec une sauvegarde sur le miroir, c’est physique, ça me va, c’est branché en ethernet et je peux consulter depuis n’importe où cet espace de stockage.
Mais là, bah comme ça, parce qu’ils l’ont décidé, à distance, ce n’est plus valable. l’appli fonctionne, rien n’empeche son bon déroulement mais c’est comme ça, il ne sera plus valable.
ttps://support-en.wd.com/app/answers/detail/a_id/29230
Q: What is WD’s policy for supporting devices and services?
A: Read up on Western Digital’s product lifecycle support policy to learn how we plan to support devices and services over their lifecycle.
ttps://shop.westerndigital.com/support/software/software-life-cycle-policy
End of Updates and End of Support . Nine years after a product’s release, we may discontinue all updates, including critical software security updates. Western Digital may also discontinue cloud service support for a product in this phase. If a product feature depends on cloud services to function, that functionality will end.
Support for your My Cloud device is changing
![\ 36x4]()
Western Digital continuously evaluates and improves our hardware, software, and services as security standards evolve. As a result, we’ve determined that it’s necessary to end support for prior generations of My Cloud OS, including My Cloud OS 3. You should act now to protect your content.
On April 15, 2022, support for prior generations of My Cloud OS, including My Cloud OS 3, will end. Your device isn’t [compatible]
) with critical [security updates]) that are only available for My Cloud OS 5-compatible devices. As a result, you’ll only be able to access it locally. After April 15, 2022, your device will no longer receive remote access, security updates, or technical support. To help protect your content, we recommend that you back up your device, disconnect it from the internet, and protect it with a strong, unique password. Check out our recent [My Cloud updates] to learn more.
Thank you for being a long-time Western Digital customer. We understand that your content is important to you, and we appreciate that you trust us to help you preserve it. To show our appreciation, we’re sending you a 20% discount coupon in January 2022 that you can use toward an [eligible]
device. Keep your eye out for another email from us with information about that discount.
Sincerely,
My Cloud Team
Western Digital, WD, and My Cloud are registered trademarks or trademarks of Western Digital Corporation or its affiliates in the U.S. and/or other countries. All other marks are the property of their respective owners.
© 2021 Western Digital Corporation or its affiliates. All rights reserved.
5601 Great Oaks Parkway, San Jose, CA 95119 USA